BMW M6 PP performance geel voor en zijka
Line separator

EIGENAAR EN INITIATIEFNEMER!

WIE WE ZIJN

Even voorstellen... ik ben Wim Vos. Autoliefhebber en eigenaar van een Volvo V70, een Volkswagen Passat en een VW Golf. Al 10 jaar beheers ik het professioneel polijsten van auto's. Talloze auto's onder handen gehad, van heel gewoon tot heel exclusief. Heel veel ervaring opgedaan en geleerd dat er veel overbodige elementen zitten in het professionele auto-detailen. Ik heb mijn eigen methode polijstmethode ontwikkeld waarbij alle overbodige dingen zijn weggelaten. Die methode wordt hier uitgelegd op deze website. Zodat je de stap naar het polijsten makkelijker kunt maken.

Ik ben

Wim Vos.

Eigenaar en initiatiefnemer.

Even voorstellen.... Wim Vos
Ik ben eigenaar en initiatiefnemer van deze website auto-krassen-weg-poetsen en het alweer lang vergeten merk Redfox Carbase.

 

Al negen jaar beheers ik het professioneel polijsten en al bijna vier jaar geef ik workshops aan iedereen die wil beginnen met polijsten. Heel kleinschalig, voor de echte autoliefhebber die toe is aan de volgende stap en de lak wil gaan polijsten.

Door mijn jarenlange ervaring weet ik hoe je een auto op de makkelijkste manier aanpakt en welke middelen je moet inzetten om heel snel tot het juiste resultaat te komen. Want niet iedereen heeft zin om urenlang zijn auto te kleien, drie keer geheel te polijsten en dagenlang buiten te staan. Dat kan sneller en simpeler. Je kunt met minder inspanning en sneller een topresultaat behalen op je eigen auto. Die aanpak aan anderen overbrengen en dan de mooie resultaten zien, dat is iedere keer weer fantastisch. Het geeft keer op keer een goed gevoel.

Anders dan de traditionele aanpak
Ik heb jarenlang auto's gepolijst als de eigenaren zelf meehielpen, en ze zo ook leerden polijsten. Van alles kwam er binnen rijden, ik heb in die jaren enorm veel ervaring opgedaan. Ook met het zelf heel blijven, want polijsten doe je makkelijker in delen. Je rug en spieren gaan enorm opspelen als je uren bezig bent en je houding niet goed is. Je auto staat er over zes uur nog, maar sta jij er over zes uur nog? Ik leer je hoe je het zonder problemen volhoudt. 

Dit is geen poetsbedrijf en dat heb ik ook nooit gehad. Wel een paar jaar ambitieus een hobbybedrijfje gehad, maar daar snel weer mee gestopt. Het is en blijft nu een professionele hobby. Ik heb geen sponsors, dus ook geen belangen. Ik koop de middelen zelf. Omdat ik vroeger zoveel mensen doorstuurde naar Carclean voor de aanschaf van de materialen hebben ze me de kans gegeven om daar mijn eigen samengestelde sets te maken. Dus koop je spullen op maat bij hen met 15 procent korting. Maar er is tussen ons geen commercieel belang en dat is goed om te weten. Ik heb die sets anders samengesteld dan hetgeen gebruikelijk is. Omdat ik vind dat het beter, eenvoudiger en sneller kan dan in de traditionele polijstwereld wordt beweerd.

Honderdvijftig auto's gepolijst? 

Hoeveel auto’s ik heb gepolijst in die negen jaar? Ontelbaar veel, het kunnen er wel honderdvijftig zijn. Lotussen, Porsches, BMW's, klassieke Mustangs, Karman Ghia, Fordjes Fiesta, Golfjes van de eerste tot de laatste generatie, Audi’s, Volvo’s met een miljoen kilometers op de teller, auto’s die nog geen 500 euro waard waren. Daarnaast nog vijf verschillende eigen auto’s en het wagenpark van familie, vrienden en kennissen.

 

Mijn Saab 9-3 turbo, gave oude verwaarloosde krassenbak eerste klas en wat reed ie lekker. En wat werd ie weer mooi door polijsten. De VW Phaeton, wat een fantastische geweldige auto en wat was ie groot. Een magnifieke rijervaring en wat ging ie vaak stuk. Je kon hem beter poetsen en polijsten dan erin rijden want na iedere rit ging er wel wat kapot. Maar een geweldig oefenobject en hij werd iedere jaar mooier.

De zwarte VW Passat Variant waarmee de hobby is begonnen. Ik heb hem nog steeds en hij is al twintig jaar oud maar dat zie je niet. Zestig keer gepolijst in de twaalf jaar dat ik hem heb denk ik. Geen andere auto is zo vaak testauto geweest en nu is hij toe aan de 'detail as an art, Kamikaze.

 

Mijn huidige Volvo V70 met nog de echte vijfcilinder 2.5 turbo, en zo'n mooie 455 Titanium kleur. Die heeft de aller-allermooiste wax op de lak zitten en de beste generatie polijstmachines meegemaakt. Ze staan allemaal nog ergens op deze site ook. Of de auto van mijn vrouw, echt de leukste kleine auto die er bestaat en testauto nummer twee. Dat merk je als je erin rijdt en de lak is is voor zo'n kleine auto ook in topconditie met een Kamikaze ISM en Miyabi coating . De mooiste waxen hielden de lak al 8 jaar in topconditie maar het werd tijd voor iets nieuws.

De twintig jaar oude donkerblauwe Audi A3 die ik vorig jaar heb gekocht als poetsproject. Als je kasten vol spullen koopt heb je toch wel een nieuwe krassenbak en rijdende vuilnisbak nodig om alles op uit te proberen. Dat is gelukt. De krassen zijn er intussen uit en heel veel verschillende polijstmiddelen getest. Hij staat in twee lagen SiO2 coating en die gaan er ook weer af om een SiC coating te testen. En dan maar weer op zoek naar een andere zwarte krassenbak want krassen weg is krassen weg, Dan valt er niet veel meer te testen.

En dan nog op zoek naar een belastingvrije youngtimer want die kunnen meestal ook wel wat liefde gebruiken. Al die projecten en ervaringen met de poetsmiddelen deel ik hier op deze website.

Vreugde, enthousiasme en onmogelijkheden

Ik heb zelf auto’s gekocht om alleen maar middelen en machines op uit te testen. Auto’s in beroerde conditie, maar dat is juist het mooiste. Blijven testen en proberen, ontdekken dat het toch lukt om er weer iets moois van te maken. De mogelijkheden en onmogelijkheden bij diepe krassen, ingebrande vogelpoep, chemische vervuiling in de lak, auto’s die met een schuurspons zijn gewassen. Of de eigenaar leren hoe hij zelf de sporen verwijdert van de door poetsbedrijven mishandelde auto’s, dat komt ook wel voor want niet iedereen is een vakman. Je kunt het zo gek niet opnoemen of ik heb het in negen jaar zien langskomen.

En dan de eigenaren van die auto’s, zo mooi om het enthousiasme te zien. Heb ik zelf ook steeds als je ziet hoe een auto onder je eigen handen weer als nieuw wordt. En zo mooi blijft, jarenlang als nieuw.

 

Polijsten is ware magie voor een auto, en voor de eigenaar. Die zonder ervaring na tweeënhalf uur zelf een auto kan polijsten. Die vanaf dat moment de juiste techniek en aanpak kent om risicoloos naar een professioneel resultaat te polijsten. Dat komt doordat ik in al die jaren een veel eenvoudiger polijsttechniek heb ontwikkeld.

Cut the crap, doe normaal...

Ik heb geleerd dat er heel wat zijstappen en zijwegen zitten in het professioneel polijsten die nauwelijks effect hebben op het eindresultaat. Ik heb geleerd om die zaken weg te laten die niet of nauwelijks van belang zijn. Of ik heb ze vervangen door een andere, effectievere aanpak. Zo heb ik mijn eigen methode ontwikkeld.

 

Je polijst makkelijker als je de juiste techniek gebruikt.

Smalle delen benader je niet vanaf de zijkant, het lange handvat zorgt voor optimale balans en die moet je dan ook gebruiken. Je moet eens weten hoe vaak ik het professionele autopoetsers verkeerd heb zien doen. Met te veel moeite, te veel werk en te veel spullen.

 

Dus ontwikkel en perfectioneer ik mijn methode

Geschikt voor iedereen die zelf zijn of haar auto wil gaan polijsten. Geen lulkoek over tienden van procenten verdunnen, geen overbodig kleien, geen marring erbij maken, geen enorme kosten voor allemaal aparte producten en middelen. Geen gezeik over coatings die je 24 uur moet laten uitharden, omdat je zonder garage toch geen mogelijkheden hebt om je auto in zo'n coating te zetten. Een coating die binnen een uur droogt aan de lucht, daar heb je meer aan  en die vindt je hier wel op de site. Geen sterke verhalen over met één pad je auto polijsten. En ja hoor, pads kunnen ook gewoon in de wasmachine zonder dat ze kapot gaan.

Bij ons geen freakie gezever maar de mooiste resultaten, direct op je eigen auto. Op een manier die iedereen kan bereiken. Voor gewone mensen en gewone bijzondere auto's. Jouw auto!

Te weinig kennis om op de juiste manier en risicoloos te beginnen?
Met mijn methode lukt het altijd. 
Ik werk op de meest praktische manier, op het raakvlak van voorschriften, foute aanpak, goede aanpak, poetsreligie, resultaten, polijstmeditatie, ervaring en gevoel. Klinkt mooi hè. Om deze hele opsomming te kunnen begrijpen en toepassen heb ik jarenlang gesleuteld aan een training, aan een website en ook mijn eigen poetspakketten samengesteld. Op mijn nieuwe website lees je intussen deze tekst, het was uiteindelijk drieënhalf jaar werk om deze site te ontwerpen, zelf te bouwen en te vullen met content. Dus gebruik mijn nieuwe site om je in te lezen over deze mooie hobby. Een ding is zeker, ga zelf polijsten en je auto wil nooit meer bij je weg :-)

Houd je auto in topconditie en...

'may the force be with you'

Groeten Wim Vos

Geen andere auto was zo vaak testauto. 

Je kunt het zo gek niet bedenken. 

 

Even

normaal doen. 

Zo lukt het polijsten altijd.

Einde pagina: Wie we zijn.

Keer hier terug naar het HOOFDMENU> of door naar de volgende PAGINA>> Over ons.