auto-krassen-weg-poetsen
  • Home Autokrassen verwijderen Polijstworkshop
  • 1. Workshop auto polijsten
  • 2. Contact workshops auto polijsten
  • 3. Polijstworkshop alle informatie
  • Zelf je auto polijsten
  • Beter poetsen en autokrassen verwijderen
  • Autokrassen wegpoetsen
  • Auto wassen
  • Test auto poetsmiddelen
  • Test auto poetsen
  • Auto interieur reinigen
  • Auto-foto's
  • Links
  • Autokrassen Wiki
  • Hars verwijderen autolak
  • Verslag autopoetsbeurt
  • Bumpers
  • Volvo V70 polijsten
  • VW Golf type 2 polijsten
  • Volvo 145 '72 polijsten
  • Austin Healey '64 polijsten
  • VW Passat polijsten
  • VW Phaeton polijsten
  • Saab 9-3 polijsten
  • Auto's polijsten/poetsen
  • Auto polijsten/poetsen Voor wie?
  • Blog
  • Vocht in je auto
  • Vogelpoep op auto
  • Bestellen auto poetsmiddelen
  • Stank in je auto
  • Showcase
  • Auto poetsen Nieuws Update
  • Rode auto verkleurd
  • Tornador Black
  • Beste polijstmachines voor je auto
    • Privacy en AVG
  • AUTONIEUWS AUDI RS4 2019
  • Home Autokrassen verwijderen Polijstworkshop
  • 1. Workshop auto polijsten
  • 2. Contact workshops auto polijsten
  • 3. Polijstworkshop alle informatie
  • Zelf je auto polijsten
  • Beter poetsen en autokrassen verwijderen
  • Autokrassen wegpoetsen
  • Auto wassen
  • Test auto poetsmiddelen
  • Test auto poetsen
  • Auto interieur reinigen
  • Auto-foto's
  • Links
  • Autokrassen Wiki
  • Hars verwijderen autolak
  • Verslag autopoetsbeurt
  • Bumpers
  • Volvo V70 polijsten
  • VW Golf type 2 polijsten
  • Volvo 145 '72 polijsten
  • Austin Healey '64 polijsten
  • VW Passat polijsten
  • VW Phaeton polijsten
  • Saab 9-3 polijsten
  • Auto's polijsten/poetsen
  • Auto polijsten/poetsen Voor wie?
  • Blog
  • Vocht in je auto
  • Vogelpoep op auto
  • Bestellen auto poetsmiddelen
  • Stank in je auto
  • Showcase
  • Auto poetsen Nieuws Update
  • Rode auto verkleurd
  • Tornador Black
  • Beste polijstmachines voor je auto
    • Privacy en AVG
  • AUTONIEUWS AUDI RS4 2019
06-55 21 04 30
Autoliefhebbers die bij ons een training van 3,5 uur hebben gevolgd weten precies hoe je een auto moet polijsten. Daarna moet je natuurlijk zelf aan de slag en dat zoiets tot mooie resultaten leidt zie je op deze pagina. Heb jij ook een worshop poetsen en polijsten bij ons gevolgd? Stuur ons dan een foto van het eerste resultaat en we plaatsen ze hier.

Topresultaat op de BMW van Frans; een kort verslag

Foto
Foto
Ogenschijnlijk zit hier geen verschil in, maar daar kan ik mij in vergissen. Tussen door ook het een en ander weer uitgepoetst. (daar kwam de tweede en derde WOW) Wel behoorlijk wat residu op de wagen waardoor ik uiteindelijk wel drie of vier keer de auto heb moeten afnemen. Op zich geen probleem maar de auto is natuurlijk zwart dus dat wit zie je overal. Zo 15.15 klaar met polijsten en uitpoetsen.
Helaas krijg ik toch niet alles weg, maar wel heel veel andere krassen en strepen. Linker spatbord kras bijna niet te zien /zijkant bestuurder grotendeels weg / achterkant ook het een en ander dunner geworden / achterlicht kras bijna weg / en meerdere kleine oneffenheden / dak is beter maar niet vogelpoep vlek vrij / Linker koplamp wil toch niet bijtrekken dus ga ik daar iets anders mee proberen ( föhnen ). Tijd voor wat wax. Zwarte pad gebruikt op 1000 toeren. Om de hoeveelheid van pbb op de pad te in te schatten is wat lastig. Het zakt er nl behoorlijk snel in.
Ok motorkap inwrijven en daarna rammelen met de Dap. Gaat een stuk sneller. Van te voren eerst alle delen van de hele auto ( waar ik machinaal niet bij kon ) met de hand gedaan. Daarna de hele auto in een keer afgewerkt. Bakkie gedaan en alles weer lekker uitgepoetst.
Daar was wederom die zo lekkere WOW weer.
Foto
​Mooi netty aan de beurt. Rode pad heeft de zelfde structuur dus ook weer lastig met doseren van vloeistof. Maar op de zelfde wijze de auto gedaan als met pbb. Mooi laten drogen en weer alles uitpoetsen met mijn laatste twee schone doeken.( had met wassen en de tapijtreiniging ook al het een en ander gebruikt). Intussen de rommel opgeruimd en het resultaat bekeken. Om 17.30 reed ik de nieuwe wagen weer naar buiten en zie hier het resultaat.
WOW
Helaas begon het te miezeren maar kon nog net wat droge foto’s maken. Misschien te kort gepolijst of te weinig polijst middel gebruikt, maar dat kan de volgende keer wel hersteld worden.
Het was voor mij natuurlijk best spannend zo die eerste keer.( maar zeer tevreden) Op de hele wagen heb ik ongeveer en halve fles van Monello gebruikt voor het polijsten. Van pbb en nb heb ik ongeveer een zesde fles gebruikt. Twee paarse pads , een blauwe ,een zwarte en de rode. Wil je me even aangeven of ik ongeveer de juiste hoeveelheid gebruikt heb ( dat is belangrijk voor een volgende wax of polijstbeurt). Nu moet ik zeggen dat deze actie mij wel goed bevallen is. 
Foto
Heb nu gelukkig twee dagen vrij dus kunnen de stijve spieren weer een beetje bijkomen.
Wat fietsen en wat hardlopen en deze vermoeiende dag is weer vergeten. Ik ben blij dat ik alles zelf heb gedaan en niet mijn auto heb weggebracht. Wetende dat ik ( ten opzichte van een poetsbedrijf ) meer tijd en aandacht besteed heb aan mijn auto dan dat zij dat zouden doen. Als ze er net zo veel tijd in zouden hebben gestopt als ik de laatste twee weken, had het mij een fortuin gekost.
Ok Wim ik ga nu in de relax stand en hoor nog wel van je
 MVG
Detailing Frankie.

---
Mercedes van collega; van krassenbak naar topresultaat

Foto
Perry had al eerder een workshop polijsten bij ons gevolgd en kwam deze Mercedes tegen van een collega. Die kon wel een polijsbeurt gebruiken en Perry was toch al klaar met zijn BMW (zie het resultaat onderaan deze pagina). Het maakt niet uit hoeveel krassen een auto heeft, met geduld en aandacht kom je heel ver.

De DAP900 van Perry heeft overuren gemaakt zoals je op de foto's kunt zien. De Mercedes moest van heel ver komen want het was een groot krassenfestijn op de zwarte lak. De foto's van voor het polijsten en na het polijsten spreken voor zich.
Foto
De Mercedes is waarschijnlijk altijd met een emmertje zand gewassen, getuige de hoeveelheid krassen. Met de sterk slijpende Pads van Scholl en een sterk slijpend polijstmiddel van Monello kom je heel ver.
Foto
Vooral op donkere lakken zie je goed hoeveel diepe krassen er in de lak zitten maar die krijg je ook wel weg. Een kwestie van geduld en aandacht en de juiste techniek. Leer je bij ons in 3,5 uur. Dan heeft een autolak geen geheimen meer voor je.
Foto

---
De Z3 van Kees-Jan; nieuw tot onder de motorkap

Foto
De Z3 van Kees-Jan heeft een mooie en bijzondere kleurencombinatie. Lichtbruin leer in het interieur en een beige/koper metallic lak. Een combinatie die je niet vaak ziet. Met de opgedane kennis uit de workshop en driehonderd euro aan materiaal (waaronder de DAP900), weet de eigenaar zijn Z3 werkelijk weer in nieuwstaat terug te brengen. DeZ3 heeft een mooie lange motorkap, dus dat is een feest om te polijsten. Onder die kap ligt een grote ruimte te wachten op herstel.
Foto
Dat herstel onder de kap is wat werk maar maakt het resultaat helemaal af. Je kunt de motorruimte goedkoop  en vrij makkelijk terugbrengen in nieuwstaat. Maar de bereikbaarheid van alle onderdelen en de verschillende materialen zoals kunststof delen, rubber slangen en gelakt metaal vergt wat aandacht. Dat Kees-Jan ook hier fantastisch werk heeft geleverd kun je op de foto wel zien. Deze Z3 ziet er van binnen en van buiten weer helemaal als nieuw uit, waar je ook kijkt. Werkelijk een superresultaat met de opgedane kennis uit de workshop.

---
Weer diep zwart! Golf GTI van Edwin

Foto
Zwart is de mooiste kleur voor een auto. Niets glanst zo mooi als een zwarte lak want die absorbeert het meeste licht. Maar zwarte auto's worden in de loop der jaren grijs. Dat proces was ook al gaande bij de Golf GTI van Edwin. Een grijs waas ontstaat op de lak door de vervuiling en krasjes die een auto nou eenmaal oploopt in zijn autoleven. Op een zwarte auto zie je dat vooral heel goed als ie in de zon staat.

​
De krasjes liggen als een soort spinnenwebben op de lak en dan heb je ook nog de schade door vogelpoep, boomhars e.d. Edwin besloot die weg te polijsten van zijn Golf GTI. Op de foto's kun je zien dat het Edwin met de excentrische machine en de nodige kennis prima is gelukt. De GTI is weer diep zwart en blijft dat voortaan ook want Edwin beschikt voortaan over de juiste middelen én de juiste polijstmachine.
Foto

---
De Celica van Denise; van veel krassen naar superglans

Foto
Denis kwam met haar Toyota Celica naar de workshop polijsten. Geen alledaagse auto en heel wat meer krassen dan gemiddeld op deze zwarte Celica. Een extra moeilijkheid was dat de zwarte lak geen blanke laklaag had en dat er dus direct in de kleurlaag gecorrigeerd moest worden. Maar Denise deed het al vanaf het begin goed en hanteerde de DAP900 op de enige goede manier. Het was niet moeilijk om haar het polijsten te leren en dat ze echt heel goed werk heeft geleverd kun je op de foto's zien.

Zwaar verwaarloosd naar zo goed als nieuw
De Celica zat van onder tot boven onder de krassen. Door de vorige eigenaren was de zwarte lak echt heel zwaar verwaarloosd. Dat is geen bezwaar want iedere auto gaat geweldig opknappen van polijsten. Maar hier heeft Denise toch heel veel werk moeten verrichten om die krassen eruit te krijgen! Ze heeft echt een geweldig resultaat behaald op een kleurlaag zonder blanke toplaag. Dat maakt het lastig, zeker als je nog nooit een auto gepolijst hebt. Maar dat het kan zie je op de foto's. Hieronder de mail van Denise met de bijbehorende foto's. De foto's spreken voor zich.
De mail van Denise met foto's van haar Toyota Celica voor/na het polijsten
Hoi Wim! 
Wat een super handig document. Ben ik helemaal blij mee! Gelukkig pikte ik het snel op.
Inmiddels heb ik onder de motorkap alles schoon en de onderkant van de motorkap zelf. Wat een resultaat! Echt prachtig! (onder deze regel de foto).
Foto
Ook heb ik eindelijk tijd gehad in mijn drukke werk leven haha. Ik ben vandaag begonnen met polijsten!! En weer 'wauw' wat een resultaat. Vorige 2 eigenaren zijn niet zo zuinig geweest aan de linkerkant van de auto. Linkerkant auto:
- doffer
- meer diepe krassen
- ontzettend veel kleine krasjes op die heupen. Heel veel meer dan rechts. 
Ik dacht: ik begin eerst met die afschuwelijk lelijke linkerkant!
Ik ben met de deur begonnen vandaag.  Dat zag er zo uit. (Ik hoop dat het goed te zien is op de foto)
Foto
En na lang lang lang polijsten is de deur af met een super mooi spiegelend effect. Ik werd weer helemaal enthousiast!! (zie de hoofdfoto bovenaan deze pagina).
De camera kon bij deze foto niet eens meer focussen op de deur zelf. Zo erg spiegelde het! Echt prachtig resultaat. 
Nu was ik na deze betovering van de deur toch wel nieuwsgierig of miljoenen kleine krasjes op de heupen van de auto. Hier de krasjes : 
Foto
En hier is het compleet weg!! Ik kon ze niet meer terug vinden. In welke positie dan ook. Echt super fijn dat die workshop mogelijk was, en met top resultaat! Echt geweldig dit.
Fijne avond!
Groetjes Denise (van de Celica)
Foto
Foto

---
De BMW van Perry! Zwart metallic superglans zonder krassen

Foto
De drie jaar oude BMW van Perry had aardig wat krassen en vlekken op de lak. Dat was goed te zien toen de BMW onder TL-licht en bij 600 Watt aan extra lampen beoordeeld werd, het eerste onderdeel van onze workshop.  Nog even de LED-inspectielamp erop en toen werd duidelijk dat er weinig echte lakdefecten waren maar wel heel veel krassen, strepen en vlekken in alle soorten en maten. Meer dan je op het eerste gezicht zou denken. 
Foto
Nadat Perry een half uur op de motorkap had gepolijst en de basis van het polijsten al snel onder de knie had werd het tijd om voor het eerst uit te poetsen. Het mooiste moment van de workshop want dan zie je voor het eerst het resultaat op jouw auto! Dat resultaat was verbluffend. Nagenoeg alle krassen verdwenen en wat er aan diepere krassen in zat deed geen afbreuk aan de diepe reflecties en glans van de lak. Dus na twee uur instructie waarvan anderhalf uur polijsten kon Perry thuis zijn BMW gaan aanpakken. Deze foto's heeft Perry ons gestuurd en je ziet hem hieronder zelf terug in de lak van zijn BMW. Als je met de DAP900 overweg kunt dan krijg je dit mooie resultaat.
Hier zit eigenaar en vanaf nu volleerd autodetailer Perry, even een foto maken van de gepolijste deur van zijn BMW
Foto
Foto

---
Niels boekt geweldig resultaat op zijn zwarte Golf

Niels heeft onze workshop gevolgd en weet thuis echt een fantastisch resultaat te boeken op zijn zwarte Volkswagen Golf. Sommige mensen weten het polijsten te verheffen tot een kunst en zoals je op de Golf van Niels kunt zien is dit een topper in polijsten, een meesterwerk op de metallic lak van Volkswagen.

Zo zien we het graag, dan weet je dat zo'n workshop de weg opent naar zorgvuldig polijsten en poetsen. Zonder noemenswaardig risico je auto in topconditie brengen? Kijk maar eens goed naar de resultaten die Niels hier weet te boeken. Werkelijk fantatstisch gedaan.
Foto
Foto
Foto

---
André polijst de Spider en de Alfa GT

Foto
André heeft een paar mooie Alfa's en heeft de Workshop gevolgd met zijn Alfa Spider. Dat hij thuis ook goed uit de voeten kan met de nieuwe DAP900 zie je hier.

​
Hij heeft zijn Alfa GT ook onder handen genomen en dat is goed te zien. Als je zoveel reflecties krijgt op de donkergrijze lak dan weet je zeker dat je de krassen definitief hebt weggepolijst want deze kleur heeft veel pigmenten in zich waardoor diepe glans en reflecties niet vanzelfspekend zijn.

---
Unilak zwart is weer krasvrij; de Fiat
​Barchetta van Gerwin

Foto
De mooiste kleur om te polijsten; unilak zwart. Gerwin heeft ook nog een bijzonder leuke auto, een Fiat Barchetta met dus de ideale kleur. Gezien de leeftijd van de auto mag je wel wat krassen verwachten. De zachte unilak laat zich vrij makkelijk corrigeren vandaar een licht slijpende polijstpasta ingezet op de workshop. Erwin bereikt al direct een heel mooi resultaat als hij thuis aan de slag gaat.

Hallo Wim,
Zie hier het resultaat van een dagje poetsen. Ik ben niet tot het gaatje gegaan de eerste keer, maar het is al een hele verbetering.
De scholl S40 is onderdaad een erg fijne pasta!

Met vriendelijke groet,
Gerwin

---
Sweat and Shining! Nissan Vanette van Fred is weer rood

Een erfstuk deze verweerde en verwaarloosde Nissan Vanette van Fred. Maar tijdens de workshop bleek al snel dat oude en verweerde rode lak zich prima laat corrigeren. Fred is thuis flink aan de slag gegaan en de Nissan is weer echt diep rood geworden. Klaar voor een tweede leven als bestelbus voor de band, in brandweerrood dit keer.

Hoi Wim,
Na noeste arbeid is het eindresultaat behoorlijk bereikt. Wat een goede tips heb je gegeven! en wat goed apparatuur en middelen allemaal kan doen. Vandaar even wat foto's. De bumper partij was overigens ook een mooi uitdaging!!  en geen helaas pindakaas maar juist!!! Ik heb een "er voor en er na" foto nu. En , jaja niet gesmokkeld, een dak foto. Het dak was ook apart om te doen. (trapje op trapje af etc. etc.etc) haha poets je slank. De Golf is nu ook al helemaal in de glans.
Op naar de motorscooter!!!
grtzzzz Fred
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto

---
​Jan krijgt er handigheid in en polijst de Mercedes naar topconditie

Groot en zwart metallic, dat is de Mercedes van Jan! Met de nodige krassen, uitgedroogde rubbers en leer, en een enorm oppervlak aan plaatwerk. Jan pakt zijn auto voortvarend aan na de workshop. Hij polijsten en poetst zijn Benz werkelijk weer terug naar nieuw met de kennis die hij in 3,5 uur heeft opgedaan. Krassen zijn voor Jan zijn auto verleden tijd, voor altijd. 
Foto
Ook van binnen is de Mercedes door Jan aangepakt. Het leer is gevoed, het kunststof schoon en beschermd met een UV-protector. Het interieur is weer in topconditie. Dan heb je binnen en buiten ineens een nieuwe auto.
Foto

---
De Jaguar van Menno, superglans
​na het polijsten

Foto
Die mooie welvingen , dat is onmiskenbaar de motorkap van een Jaguar. De Jaguar van Menno dit keer. Wat lastiger te polijsten maar wat een gave reflecties  en superglans op die mooie rondingen. Ook onder de motorkap wordt de Jaguar weer als nieuw. Een lekkage van koelvloeistof kwam er nog overheen. Dus zaak om snel opnieuw te reinigen want lekkende koelvloeistof is agressief spul. Het geeft lelijke roestvorming en vlekken op aluminium, kunststof en (gelakt) metaal. Menno weet hoe hij alles onder de kap weer schoon krijgt, dus dat komt helemaal goed met de Jaguar.
Foto
Aangestuurd door Maak uw eigen unieke website met aanpasbare sjablonen.
  • Home Autokrassen verwijderen Polijstworkshop
  • 1. Workshop auto polijsten
  • 2. Contact workshops auto polijsten
  • 3. Polijstworkshop alle informatie
  • Zelf je auto polijsten
  • Beter poetsen en autokrassen verwijderen
  • Autokrassen wegpoetsen
  • Auto wassen
  • Test auto poetsmiddelen
  • Test auto poetsen
  • Auto interieur reinigen
  • Auto-foto's
  • Links
  • Autokrassen Wiki
  • Hars verwijderen autolak
  • Verslag autopoetsbeurt
  • Bumpers
  • Volvo V70 polijsten
  • VW Golf type 2 polijsten
  • Volvo 145 '72 polijsten
  • Austin Healey '64 polijsten
  • VW Passat polijsten
  • VW Phaeton polijsten
  • Saab 9-3 polijsten
  • Auto's polijsten/poetsen
  • Auto polijsten/poetsen Voor wie?
  • Blog
  • Vocht in je auto
  • Vogelpoep op auto
  • Bestellen auto poetsmiddelen
  • Stank in je auto
  • Showcase
  • Auto poetsen Nieuws Update
  • Rode auto verkleurd
  • Tornador Black
  • Beste polijstmachines voor je auto
    • Privacy en AVG
  • AUTONIEUWS AUDI RS4 2019