Hij is weer leuk! Deze Mini lady heeft weer iets van zijn oorspronkelijke glans terug. Daar was wel een beetje werk en aandacht voor nodig want de Mini was extreem verkleurd en de toplaag was gaan verkrijten. Hetzelfde effect dat je vaak bij oudere rode auto's ziet. Eerste doorgang, eens kijken wat het gaat worden We hebben een halve motorkap gepolijst en na één doorgang met de Veloce en de paarse Scholl Concepts zien we al resultaat. Dit is nog met de DAP900 gedaan maar dat ging teveel tijd kosten. Dus grijpen we vandaag naar de correctiekracht van de Rupes Bigfoot. Redden wat er te redden valt, en heel snel... De Mini Lady uit 1977 is extreem dof en verkleurd maar de eigenaresse heeft besloten dat de Mini vandaag gered moet worden van de ondergang. Zo ziet het dak van de Mini er nu uit. Een extreem verkleurde toplaag en de laag voelt aan als schuurpapier. Met 2 cm excentrische uitslag gaat het sneller Zó ziet de hele auto eruit trouwens, al het lakwerk is extreem verkrijt en de rest is ook aan groot onderhoud toe. Dus die gaan we helemaal aanpakken want het is een hele leuke Mini die je niet vaak meer ziet. We gaan wel over op onze mooie Rupes Bigfoot met 2 cm excentrische uitslag om een beetje op te schieten. Terug naar glanzende lak en diepe reflecties We zijn aan het toveren met de Rupes Bigfoot LHR 21ES, Monello Veloce en de paarse Scholl Concepts pads. Van die laatste hebben we er een heleboel nodig want na het alleen al het inwerken van de polijstpasta zijn ze al bijna verzadigd... En dat moet het polijsten nog beginnen. Ze zijn op de ruwe lak ook extreem snel versleten. Eerste poging op het dak, werken in de kleurlaag Het dak na een eerste doorgang waarbij we verschillende keren hebben gepolijst. De verkrijte toplaag geeft goed mee en laat zich met enige moeite en volharding weer verwijderen. Deze Mini is het beste bewijs dat niet alleen rode auto's verkleuren. Nieuwe striping op de rechterdeur is wel nodig De striping op de rechterdeur is helaas niet meer te redden. De lijmlaag heeft het plastic aangetast en het plastic lost letterlijk op als we het aanraken. daaronder zitten stukjes verbrokkelt plastic. Maar dat is makkelijk te vervangen. Hier doe je het voor, dat ziet er weer geweldig uit... Heel veel werk en niet tot het gaatje willen gaan bij het corrigeren, want je werkt direct in de kleurlaag al een auto zo'n verkrijte bovenlaag heeft.Maar het corrigeert wel heel snel als je de bovenste laag wegpolijst. Dan komt er weer een leuke glanzende Mini onder vandaan. Tevreden gevoel, dit kun je zelf ook bereiken op je auto Nog een plaatje van de achterkant en deze leuke Mini hoeft alleen nog maar regelmatig in de wax gezet. Dan staat ie er over drie jaar nog zo stralend bij. Als lak van zo ver moet komen adviseren wij wel iedere maand een waxlaagje. Maar dat kost bij deze leuke kleine auto nog geen twintig minuten op de strak gepolijste lak. Doe het gewoon zelf, dat lukt je altijd Goed om te weten dat je dit zelf ook kunt. Met een goede voorbereiding, een polijstmachine en wat spullen bereik je dit in een weekend. Dat kost je eenmalig 250 euro en daarna je kunt al je volgende auto's ook weer helemaal strak polijsten Utrecht, mei 2015 door Wim Vos
1 Reactie
Bernadette Pouwelse
22/1/2017 23:15:15
PRACHTIG!!!! <3
Antwoord
Laat een antwoord achter. |
AuteurGewone auto's worden weer bijzondere auto's. Hoe je auto's zo mooi krijgt lees je op mijn Blog. Wil jij straks ook in een bijzondere auto rijden? Lees dan hoe je het zelf aan moet pakken. Archives
November 2019
Categories
Alles
|