De lak op een fietsdrager is veel slechter van kwaliteit dan de lak op je auto. Onze fietsdrager heeft deze zomer (met héél veel zon), wekenlang achterop de auto gezeten. Het resultaat is volledig verweerde en verkleurde lak. Tijd om te polijsten! We polijsten met de kleine 4 inch Pads en Monello Veloce polijstpasta. Bij iedere DAP 900 polijstmachine worden twee steunplaten geleverd. Een grote 5,5 inch en een kleine 4 inch. De kleine Pads die op de 4 inch steunplaat passen zijn ideaal voor het polijsten van een fietsdrager. De polijstpasta werken we in met de harde Monello Pad (4 inch). Het is erg bewerkelijk al die losse onderdelen. Dus trek er maar gerust een paar uur voor uit om alles te polijsten. Het toerental voor de DAP houden we nu op 3.500 toeren want bij hogere toeren springt de Pad spontaan los en vlieg je met de machine gemakkelijk van de stangen. Het normale toerental van 4.500 is hiervoor net te hoog. Na het polijsten direct een waxlaag aanbrengen om de gepolijste lak goed te beschermen. In dit geval is het de Liquid Blue van Poorboys World geworden. Deze vloeibare wax laat zich makkelijk verwerken en maakt de lak wat donkerder zodat je meer glans hebt. Klaar met een uurtje werk en je fietsdrager ziet er weer als nieuw uit. Tenslotte nog een foto van een onderdeel waarop het duidelijke verschil tussen het gepolijste deel van de stang en het verweerde deel goed zichtbaar is.
0 Reacties
Laat een antwoord achter. |
AuteurGewone auto's worden weer bijzondere auto's. Hoe je auto's zo mooi krijgt lees je op mijn Blog. Wil jij straks ook in een bijzondere auto rijden? Lees dan hoe je het zelf aan moet pakken. Archives
November 2019
Categories
Alles
|