De S20 Black van Scholl Concepts geprobeerd op de kunststof wandbekleding van de garage. Die kunststof platen zitten precies op het Zuiden en hebben een hele zomer de volle zon gehad. Kan een sterk slijpend polijstmiddel iets uitrichten op kunststof zonder schade aan te richten? De S20 wel! Kijk eens wat een geweldig resultaat. In een doorgang van amper 5 minuten met een medium Pad was de kleur weer helemaal terug. Geweldig spul die nieuwe S20 en veilig voor ieder oppervlak, dat blijkt wel.
0 Reacties
De Scholl S0 is een echte matteerpasta. Je verwijdert er de diepste krassen mee maar de lak wordt direct mat van de sterk slijpende korrel. Is dit wat voor gewone autoliefhebbers? De sterk slijpende werking doet vermoeden van niet dus dit wordt er een uit de serie 'Children, don't do this at home' Met recht een sterk slijpende werking Direct uit de flacon op de spons en dan valt de sterke slijpkorrel op, duidelijk zichtbaar in de polijstpasta. Scholl Concepts beveelt hierbij een zachte spons aan en alleen handmatig verwerken vanwege het risico dat je door de lak gaat met zo'n sterk slijpend middel. We brengen de polijstpasta handmatig aan en drukken de spons stevig aan op de lak. We zien de eerste krassen verdwijnen maar die zijn minder diep en die hadden we met de polijstmachine op 4.000 toeren ook wel weg gekregen. De diepe krassen blijven zichtbaar De lak wordt direct mat op de plek waar we het met de spons hebben ingewreven. De diepe krassen blijven echter zichtbaar, die zijn waarschijnlijk toch door de lak (kleurlaag) heen. Terug polijsten naar glanzende zwarte lak Met de lichter slijpende polijstpasta van Monello gaan we proberen de glanzend zwarte lak weer terug te halen. Dat lukt meestal erg goed, zelfs handmatig. Maar in dit geval blijft de boel dof. Het geeft aan hoe sterk de slijpende werking is van de S0. Dit is het eindresultaat De lak blijft dof op de plek waar we met de hand de krassen gecorrigeerd hebben. Lichte krassen blijven zichtbaar op de plek waar de kras het diepst is. De glans is niet terug dus dat gaan we met de polijstmachine nog een keer proberen. Het geeft aan dat de S0 een sterk slijpende werking heeft en met recht vloeibaar schuurpapier genoemd mag worden. De update na het machinaal polijsten volgt binnenkort op deze pagina... Utrecht, 14 september 2015 door Wim Vos
Na veel werk en experimenteren is het ons toch gelukt om een mooie wetlook op onze VW Passat te krijgen zonder dat we daarvoor een dure wax hebben aangeschaft. Vier weken eerder hebben we de hele Passat gepolijst met Scholl Concepts S3 polijstpasta en de lak is weer krasvrij. Dus tijd voor de waxlaag. Beginnen met een glaze 1. Als eerste laag de Lime Prime Lite van Dodo Juice opbrengen. Deze glaze reinigt de ondergrond en zorgt voor een mooie eerste glanslaag. De lak van je auto wordt zo schoon dat de hechting van de wax straks optimaal is. Je ziet aan de beading en sheeting dat dit geen echte bescherming geeft op de lak, daar is een glaze ook niet voor bedoeld. Het is alleen een mooimaker, een pre-wax. Na de glaze komt een beschermende waxlaag 2. Na het uitpoetsen van de glaze brengen we een tweede laag wax aan op de Passat. Dit keer kiezen we voor de Collinite's 845. Het is tenslotte al herfst dus het wordt slechter weer en dan kiezen we liever voor maximale bescherming. De showroomglans van de Black komt in het voorjaar wel weer aan de beurt. De 845 geeft een mooie harde glans aan de metallic zwarte lak van onze Passat en dat bovenop de Lime Prime Lite van Dodo Juice geeft de wetlook die we zo graag zien. 3. De glans en diepe reflecties op de achterdeur van de VW Passat geven aan dat we weer een mooi stuk werk hebben geleverd. Met 1000 toeren inwerken met de zachtste pads van monello en je krijgt ook zo'n mooie wetlook. Wel eerst de aut goed krasvrij polijsten.
Utrecht, 8 september 2015 door Wim Vos |
AuteurGewone auto's worden weer bijzondere auto's. Hoe je auto's zo mooi krijgt lees je op mijn Blog. Wil jij straks ook in een bijzondere auto rijden? Lees dan hoe je het zelf aan moet pakken. Archives
November 2019
Categories
Alles
|